Toate atelierele din tabăra „Locuiește în poveste!”, ediția a VIII-a, au fost deopotrivă educative și amuzante. Cu toate acestea, recunoaștem că la atelierul de jurnalism, coordonat de scriitoarea Adina Popescu, am fost o idee mai nerăbdători să vedem rezultatele copiilor. Nu de alta, dar când miza e de un milion de euro, și suspansul e mai mare.
În prima zi de ateliere, după ce au fost introduși în domeniul jurnalistic, participanții au fost împărțiți în patru redacții, fiecare cu revista ei. Pe parcursul taberei, echipele s-au străduit să-și documenteze cât mai serios „munca de teren”, cu scopul de a câștiga la sfârșit o sponsorizare de un milion de euro de la „mogulul de presă”, adică Adina Popescu. Cele 4 reviste au fost:
Am vrut să aflăm direct de la „mogul” ce și-a propus prin acest atelier, așa că i-am adresat câteva întrebări. Vă invităm să citiți răspunsurile:
Cum ți-a venit ideea pentru atelier?
Adina Popescu: E un atelier testat la o altă ediție a taberei „Locuiește în poveste” care a prins foarte bine la copii. Cred că „secretul” lui este faptul că se întinde pe toată durata taberei, copiii trebuie să lucreze în echipe și, la final, să prezinte proiectele lor de revistă. Mai e și ideea de competiție – există un proiect câștigător.
Ce ți-ai propus prin activitate?
Adina Popescu: Așa cum spuneam, mi se pare important să se lucreze și în echipe, nu doar individual. Partea practică a atelierului de obicei îi încântă pe copii – ies din spațiul fizic al atelierului, iau interviuri, stau de vorbă cu oamenii locului, se documentează, scriu anchete și reportaje, fac fotografii. Partea foto/ video mi se pare din nou importantă și modul încare se leagă ea de partea de scris. Așa cum le spuneam și copiilor, jurnalismul mi se pare un bun exercițiu pentru literatură.
Cu ce impresii ai rămas în urma prezentărilor?
Adina Popescu: Mi-au plăcut toate cele patru proiecte, fiecare a fost original în felul său. Una dintre echipe a încercat să facă o întreagă muncă detectivistică (fictivă) și să rezolve misterul unei crime care chipurile s-a petrecut la Alma Vii. O altă echipă s-a documentat în privința istoriei locului, a caselor săsești. Echipa care a câștigat a avut un concept vizual al revistei grozav, s-a simțit și faptul că s-au bucurat să lucreze împreună și fiecare și-a adus aportul său.